Tik tuomet, kai sausio 23 dieną lėktuvas atsiplėšė nuo pakilimo tako, supratome, jog apsilankymas Fuerteventuroje, vienoje iš didžiausių Kanarų salų, netrukus taps realybe. Dėl susiklosčiusios pandeminės situacijos net dvejus metus vijomės savo svajonę. Ir štai mes jau Erasmus+ projekto ,,Imagining Our Europe – Writing Stories for Sharing Perspectives” dalyviai.
Pirmąją projekto dieną mokykloje susipažinome su partneriais iš Ispanijos, Belgijos ir Vokietijos. Taip pat apsilankėme kultūros centre vykusioje tapybos darbų parodoje, skirtoje palaikyti moteris, patyrusias prievartą. Po pietų mūsų laukė oficialus susitikimas su administracijos atstovais ir salos švietimo bei turizmo ministrais. Jie ne tik pagyrė mus už drąsą, bet ir įteikė dovanų, kurios visuomet primins apie vizitą šioje saloje. Dienos pabaigoje besižvalgydami po salą, susipažinome su jos gyventojų kasdienybe.
Antrąją projekto dieną turėjome galimybę geriau pažinti vienas kitą. Kadangi saloje nuolat pučia vėjas ir saulė šviečia ištisus metus, tad čia puikios sąlygos vandens sporto aistruoliams. Išbandyti vandens pramogas teko ir mums. Įvairios veiklos netrūko visą dieną – pokalbiai, diskusijos su projekto dalyviais iš įvairių Europos vietų. Iš pradžių buvo nelengva: tiek daug skirtingų akcentų, dar daugiau neįprastų situacijų, tad ne kartą pasijusdavome sutrikę. Gelbėjo nuoširdus bendravimas, emocijų pliūpsniai. Labiausiai pasitikėjimą savimi ir komandos draugu išbandėme plaukdami baidarėmis. Po visų veiklų atgaiva akims ir sielai – įspūdingas ir magiškas natūralių Corralejo kopų grožis.
Trečioji diena Lanzarote saloje buvo kupina įspūdžių ir kvapą gniaužiančių vaizdų – žymaus architekto Cesar Manrique sukurtas kaktusų sodas (Jarden de Cactus), Arija ir Teguise kaimeliai, jų siauros, vos pravažiuojamos gatvelės bei akinančiai balti nameliai, lavos tunelis (James del Aqua) ir jame natūraliai įkomponuota koncertų salė ( dar vienas Manrique kūrybinis darbas, kuris tik patvirtina, kad ,,menas ir gamta gali egzistuoti dermėje” ir net gali papildyti vienas kitą). Visus labai sužavėjo Nacionalinis Timanfaya parkas ir ugnikalniai, kurių ankstesni išsiveržimai suformavo įstabų kraštovaizdį, dažnai lyginamą su mėnulio paviršiumi. Įtaigaus gido pasakojimų dėka turėjome galimybę pakeliauti laiku ir nuolat iš nuostabos aikčiojome pakerėti aplinkos grožio.
Dar vieną projekto dieną pradėjome šiomis veiklomis: ,,minčių lietumi”, diskusija apie perskaitytą straipsnį migracijos tema ir pokalbiu su mokykloje besimokančiais imigrantais. Jautrios istorijos sujaudino ne vieną. Šie jaunuoliai vieni, be šeimos narių ar kitų artimųjų ,rizikuodami gyvybe, atplaukė per Atlantą laivais bei valtimis, nes norėjo gyventi saugiau. Po tokios išgirstos patirties pajutome, kiek daug mes turime, tik kartais nemokame įvertinti. Šios įgytos patirtys tapo kūrybine medžiaga, kai kūrėme trumpuosius apsakymus. Po kūrybinių dirbtuvių lankėmės sūrio (museo del queso majorero) ir druskų muziejuose (Las Salinas del Carmen). Labiausiai visiems patiko mažieji druskų muziejaus gyventojai – burundukai, kurie drąsiai straksėjo aplink ir valgė net iš delnų.
Paskutinę Erasmus + projekto dieną Fuerteventuroje vėl pradėjome mokykloje: redagavome ir tobulinome sukurtus apsakymus. Visos grupės stengėsi, kad jų pasakojimai būtų originalūs… Dienoraštis, kelių berniukų prisiminimai apie kelionę svetur, įvairios analogijos – tai tik keletas šios dienos kūrybinių darbų. Vėliau aptarėme visos savaitės įvykius, dalinomės patirtimi ir nuotykiais. Galiausiai mūsų laukė adrenalino potyris kartodrome. Sukdami ratus aplink aikštelę vėl galėjome išbandyti save- ar mokame saugiai elgtis, ar jaučiame atsakomybę už savo veiksmus?
Erasmus + projektas ,,Imagining Our Europe – Writing Stories for Sharing Perspectives” – tai nuostabi patirtis, kuri ne tik praplėtė mūsų pasaulėžiūrą, patobulino anglų kalbos įgūdžius, bet leido susipažinti su kitokia kultūra, patirti stulbinančių įspūdžių bei įgyti naujų draugų. Galime drąsiai teigti, jog šis projektas tapo viena geriausių mūsų gyvenimo savaičių!
Už šią kelionę dėkojame gimnazijos anglų kalbos mokytojoms Editai Avižienienei ir Daivai Miliauskienei.
Aistė Uckutė ir Ernesta Kalinauskaitė, IIIa klasės gimnazistės
„Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Šis leidinys [pranešimas] atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.“