Marijampolės marijonų gimnazija
Erasmus+

Spalio 4 – 8 dienomis keli Marijonų gimnazijos mokiniai su anglų kalbos mokytojomis Daiva Miliauskiene ir Edita Avižieniene dalyvavo naujame Erasmus+ projekte ,,Imaging our Europe – short stories for Sharing Perspective”, kuris vyko Vokietijos mieste Kelne, Erich-Gutenberg – Berufskolleg mokykloje. Projekto pagrindinis tikslas – tarp moksleivių skatinti diskusijas  apie sąmoningumą, aktyviai ir tikslingai naikinti susvetimėjimą bei puoselėti bendravimo ir tarpusavio supratingumo kultūrą. Moksleiviai buvo raginami išreikšti savo nuomonę bei požiūrį išgalvotose trumpose istorijose.

Kiekvieną kelionės dieną kartu su mokytojomis turėjome galimybę išbandyti arba pamatyti kažką naujo. Pirmosios dienos vakarą teko paragauti autentiškų vokiečių patiekalų – šnicelio bei kiaulienos karkos. Lankydamiesi  restorane, turėjome galimybę susipažinti su visais projekto dalyviais bei mokytojais.

Antrąją dieną svečiavomės minėtoje mokykloje: dalyvavome kultūrinio sąmoningumo veiklose, išbandėme virtualios realybės technologijas, pristatėme savo šalį, miestą ir gimnaziją. Mokytojos turėjo galimybę stebėti kolegų pamokas ir pasidalinti gerąja patirtimi. Po pamokų  apžiūrėjome miesto centrą, jame esančias skulptūras, lankėmės parduotuvėse. Didžiausią įspūdį paliko Kelno katedra.

Kitą dieną lankėmės ,,Burg Eltz” pilyje ir istoriniame muziejuje po atviru dangumi, kuris įsikūręs Šiaurės Reino – Vestfalijos žemėje. Pilis ir istorinis muziejus nukėlė mus į viduramžių laikus. Taip pat  šiame muziejuje paragavome labiausiai pagarsėjusio vokiečių patiekalo – dešrelių su bulvių salotomis. Nors šios dienos veikla vyko ne mokykloje, visgi užduotis buvo paskirta: rinkome medžiagą ir ,,gaudėme” įspūdžius kitos dienos kūrybiniam procesui. Mums tiko viskas- ir  muziejaus žemėlapiai, ir net  lauke rasti maži moliūgėliai.

Ketvirtąją projekto dieną plušėjome  kūrybinėse dirbtuvėse. Apšilimui gavome  interaktyvią užduotį planšetiniuose kompiuteriuose bei ,,minčių lietumi” pasidalinome apie vakarykštėje ekskursijoje ,,rastus lobius” ir  patirtus įspūdžius. Mūsų  nuotraukos ir rasti daiktai – medžiaga, padėjusi kartu grupėse aptarti ir sudėlioti apsakymo siužetą bei įvykių seką. Po šios veiklos turėjome laisvo laiko, kurį praleidome pasivaikščiodami miesto centre ir artimiau bendraudami su projekto dalyviais iš Vokietijos bei Belgijos. O desertui –  mūsų laukė apsilankymas šokolado muziejuje, kuriame pamatėme ne tik šokolado gaminimo procesą, bet ir išgirdome jo atsiradimo istoriją. Galiausiai ketvirtadienio išvakarėse  visi susitikome paskutinį kartą pažaisti boulingo ir atsisveikinti. Vakaras buvo kupinas linksmų ir šiltų emocijų, pro kurias nepastebimai prasiveržė žiupsnelis liūdesio – juk  tai buvo paskutinis pobūvis kartu.

Šis projektas kiekvienam iš mūsų suteikė galimybę išeiti iš savo komforto zonos, įtvirtinti  anglų kalbos įgūdžius (galbūt pagilinti ir vokiečių kalbos žinias), susirasti daug naujų draugų iš Belgijos, Ispanijos ir, žinoma, Vokietijos. Gyvendami  vokiškoje aplinkoje susipažinome su šios šalies kultūra bei gyvenimo būdu.

Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Šis leidinys [pranešimas] atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.